Mad

Gul smoothie, hummus & nudler

Reklame: Jeg har modtaget ingredienser til smoothien og blenderen, den er lavet på, i gave.

Godmorgen, sikke en regnvejrssøndag! Hvis man gik og manglede en undskyldning for at blive inde hele dagen og lave hule, så kom den vist med dagens grå himmel. Og hvad passer bedre til en hule end at læse blogs? Her kommer i hvert fald tre måltider, jeg har spist og fotograferet på det sidste:

Til morgenmad har jeg spist smoothies på de mest overskudsagtige morgener. Aarstiderne sendte mig nemlig en blenderkasse, så jeg kunne teste min nye superblender fra Wilfa. Totalt luksusgave at  modtage her i barselstiden. Nu kan jeg fx blende gulerødder helt cremede – det er dem, der farvede den her smoothie så fint gul :) Og det skal lige siges, at jeg ikke overlever på blendet frugt og grønt alene. Jeg havde allerede spist ristet brød med peanutbutter, inden jeg nåede til smoothien. Det fotograferede jeg bare ikke, for det blev indtaget hen over en ammende baby i sengen, mens jeg hverken var helt vågen eller helt sov. Meget mærkelig tilstand.

Til frokost har jeg spist ristet rugbrød med hummus, stegt squash og rød peberfrugt. Jeg tror, jeg skal have gang i noget meal prep til mine frokoster snart, for min rugbrødskvote er ved at være opbrugt. Har I gode tips til frokost, man kan forberede i weekenden?

Til aftensmad hentede vi mad fra den lokale wokbiks den ene dag. Jeg valgte stegte nudler med tofu og grøntsager, og portionen var så stor, at der var rester til dagen efter. Rester er det bedste.

• Husk at du også kan følge med på instagram @emmaslebsager og på bloglovin'

Relateret indhold

2 kommentarer

  • Besvar
    Lise W
    24. oktober 2017 at 12:02

    Frokostforslag: Måske nogle pirogger, som kan komme i fryseren og tages op en ad gangen :)

    • Besvar
      Emma
      24. oktober 2017 at 21:01

      Uhm, pirogger. Totalt godt forslag!

    Skriv en kommentar