Mad

10 nye veganske madpakker

Vegansk er godt. Madpakker er godt. Veganske madpakker er dobbelt godt! Her er 10 nye af slagsen til inspiration, alle sammensat efter det gyldne princip “noget brød eller en rest + frugt + grønt + noget lækkert”. Med den sammensætning går det aldrig galt, hverken på læsesalen, til forelæsninger, til bachelorskrivning eller på arbejdet. Haps! Har i madpakke med i hverdagen?

► Her er 10 veganske madpakker fra tidligere, hvis du ikke kan få nok.

emma slebsager småkagemadpakkeCurryrester (+ ris i bunden), havregrynskager, gulerods-, agurke- & peberfrugtsstænger, et æble. emma slebsager madpakke hummusAppelsin, æble, rugbrød med streich, rugbrød med grøn pesto, hummus og gulerodsstænger.

emma slebsager kikærtesalat og knækbrødKikærtesalat, knækbrød, mandler og rosiner, en banan.

emma slebsager madpakke med bollerFigenstang og mandler, råkost, æble og to boller med oliventapenade.

emma slebsager madpakke ananasAnanas, kartoffelsalat, rugbrød med hummus og to gulerødder.

emma slebsager madpakkeDadler og paranødder, en appelsin, to boller med rød pesto, gulerods- og peberfrugsstænger.emma slebsager unimadpakkeEn rest perlebyg-halløj, agurk og æblebåde, en gulerodsbolle, bananchips og cashewnødder.emma slebsager madpakke med resterSpeltotto med rødløg og rødvin, appelsin, gulerødder, tomater og en bolle.emma slebsager madpakke muslibarHjemmelavede (smuldrede) müslibarer, en kartoffelmad, en avokadomad, æble og gulerod.emma slebsager madpakke rugbrødGulerødder, mandler/rosiner/kokoschips, en peanutbutter/banan-mad, resten af bananen og en oliventapenade/basilikum-mad.

• Husk at du også kan følge med på instagram @emmaslebsager og på bloglovin'

Relateret indhold

6 kommentarer

  • Besvar
    Linea
    14. maj 2015 at 00:48

    Er dine opbevarings glas genbrugte peanutbutter glas, eller?? :)

  • Besvar
    kirstine
    18. maj 2015 at 14:05

    Hej emma, du har vel ikke en grundopskrift på dine boller, de ser altid så lækre ud !

    • Besvar
      Emma
      18. maj 2015 at 19:19

      Jeg bager altid på slump, men det ser cirka sådan her ud:
      1/4 pakke økogær opløses i 1/2 liter vand. 500 gram mel tilsættes (fx 200 g fuldkorn og 300 g hvedemel) + en god stor teskefuld salt + en håndfuld havregryn + hvad jeg har lyst til af kerner, frø, grøntsager, tørret frugt, nødder osv.
      Jeg blander det hele om aftenen, stiller det i køleskabet og klatter bollerne ud på en bageplade om morgenen. Det bliver en meget våd dej. De skal bages ved så høj varme som muligt, jeg plejer at stille ovnen på 220 grader.

  • Besvar
    Michala
    14. juli 2015 at 00:44

    Dejlig inspiration til madpakken ? Hvor har du købt figenstangen henne?

    • Besvar
      Emma
      14. juli 2015 at 10:46

      Tak! Den er fra helsekosten, de er vist fra Rømer. Man kan både få dem i store “pålægsstænger” og i små “snackstænger” :)

    Skriv en kommentar